martes, 31 de marzo de 2020

Á espera a que saia publicado no BOE o Decreto que recolle as medidas -diante da crise do novo coronavirus Covid-19- aprobadas no Consello de Ministros celebrado hoxe martes 31 de marzo de 2020, transcribimos o publicado ao respecto na web oficial da Presidencia do Goberno que adianta un texto onde se relacionan ditas medidas



Á espera a que saia publicado no BOE o Decreto que recolle as medidas -diante da crise do novo coronavirus Covid-19- aprobadas no Consello de Ministros celebrado hoxe martes 31 de marzo de 2020, transcribimos o publicado ao respecto na web oficial da Presidencia do Goberno que adianta un texto onde se relacionan ditas medidas. Onte a PAH reclamaba modificacións substanciais e facía unha serie de demandas ao goberno, ao tempo que alertaba das presións dos lobies bancarios e das grandes corporacións inmobiliarias ao goberno, para que as medidas foran conformes aos intereses deses lobies. O que segue son as medidas aprobadas no citado Consello de Ministros


O Goberno completa a protección e o apoio a colectivos vulnerábeis, empresas e autónomos con máis de 50 novas medidas

Martes 31 de marzo de 2020

O Consello de Ministros aprobou este martes un novo paquete de medidas económicas e sociais co que se completan e reforzan as medidas adoptadas nas tres últimas semanas polo Goberno para minimizar e contrarrestar o impacto do COVID-19

Este novo paquete de medidas se articula a través dun Real Decreto-lei que inclúe máis de 50 medidas coas que se complementa a rede de seguridade articulada polo Estado para dar resposta á situación que creou a pandemia.

Este novo grupo de medidas se articula en tres bloques:

➤ En primeiro lugar, apoio aos traballadores, as familias, os consumidores, os autónomos e os colectivos máis vulnerables, de forma que se poida aliviar a súa situación financeira e os seus gastos fixos, e preservar así unha renda mínima.

➤ En segundo lugar, impúlsanse iniciativas para soster o tecido produtivo e o emprego, e facilitar a futura recuperación da actividade; e, en terceiro término, adóptanse medidas de flexibilización de diversas actividades e procesos da Administración.

➤ Finalmente, reforzáronse algunhas das medidas adoptadas no Real Decreto-Lei 8/2020, aprobado o pasado 17 de marzo, ademais de estenderse a duración das mesmas ata un mes despois do final do estado de alarma.

Trátase de medidas que reforzan o empeño do Goberno "de que ninguén se quede atrás", tal e como recordou a ministra de Facenda e Portavoz, María Jesús Montero e que permiten "reforzar o escudo social fronte ao coronavirus", como explicou o vicepresidente de Dereitos Sociais e Axenda 2030, Pablo Igrexas.

Moratoria de alugueiros

➤ O primeiro bloque de medidas ten como obxectivo apoiar ás persoas que non poidan pagar os seus alugueiros por atoparse en situación de vulnerabilidade polo COVID-19 e non teñan alternativa residencial. En primeiro término, suspéndense os desahucios durante seis meses desde a entrada en vigor do estado de alarma.

➤ En segundo lugar, se implanta a renovación automática dos contratos de alugueiro que venzan nos tres meses seguintes á entrada en vigor desta norma. Esta prórroga será de seis meses e nela manteranse os términos e condicións do contrato en vigor.

➤ En terceiro lugar, establécese unha moratoria automática no pago da súa renda para aqueles arrendatarios en situación de vulnerabilidade cuxo arrendador sexa un gran tenedor de vivenda, tanto público como privado, incluído o Fondo Social de Vivenda das entidades financeiras. Enténdese como tal a quen posúa máis de dez inmóbeis.

A moratoria no pago da renda prolongarase mentres dure o estado de alarma ou mentres persista a situación de vulnerabilidade, cun máximo de catro meses. Unha vez superada dita situación, o inquilino devolverá a cota ou cotas non pagas ao longo dun período non superior a tres anos, sen que poida aplicárselle ningún tipo de penalización nin intereses.

➤ En cuarto lugar, regúlase a moratoria para o caso no que o arrendador non sexa un gran tenedor de inmóbeis, algo que sucede no 85% dos casos. Nestas circunstancias, o inquilino, sempre que se atope en situación de vulnerabilidade, poderá solicitar un adiamento no pago da súa renda. O arrendador terá sete días para aceptalo, propoñer unha alternativa ou rexeitalo.

No caso de que non haxa un acordo, o inquilino terá acceso a un programa de axudas transitorias de financiamento a custo cero con aval do Estado. O inquilino poderá solicitar un crédito finalista, directamente pago ao arrendador, por importe de ata seis mensualidades da renda de alugueiro, a devolver nun período máximo de dez anos. Este crédito non terá interese, será concedido polas entidades de crédito e contará co aval do Estado, a través do Instituto de Crédito Oficial (ICO), que asinará o correspondente acordo co Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana.

Para persoas que teñan problemas máis permanentes para o pago do alugueiro, establécese tamén un novo programa de axudas directas ao alugueiro sobre vivenda habitual e que poderán ser engadidas ás citadas anteriormente.

A norma incorpora un programa específico para vítimas de violencia de xénero, persoas sen fogar e outras especialmente vulnerables, a fin de dotarlles dunha solución residencial inmediata. Establécese unha axuda de ata 600 euros ao mes, que pode elevarse en casos xustificados ata 900 euros, sempre cun límite do 100% da renda do inmóbel. E engádense outros 200 euros para a atención dos gastos de mantemento, comunidade e subministros básicos, cun límite do 100% dos mesmos.

Esténdese a moratoria hipotecaria

En materia de vivenda, se clarifican aspectos relacionados coa moratoria hipotecaria regulada no RDL8/2020. Así, o prazo de suspensión pasa dun a tres meses; adáptase a acreditación de vulnerabilidade á situación derivada do estado de alarma, sendo suficiente nestas circunstancias cunha declaración responsable do beneficiario sobre a súa situación; e se clarifica que as cotas suspendidas non se abonan ao finalizar a suspensión, senón que todos os pagos restantes pospóñense por idéntico período. Tamén se engade aos autónomos entre os colectivos que poden beneficiarse desta moratoria.

Coa mesma filosofía que a moratoria no pago de alugueiros ou de hipotecas, o Real Decreto-Lei aprobado hoxe establece a posibilidade dunha moratoria nos créditos e préstamos non hipotecarios que manteñan as persoas en situación de vulnerabilidade, incluíndo os créditos ao consumo.

Finalmente, se habilita ás corporacións locais para que utilicen o superávit de exercicios anteriores para adoptar medidas de apoio a colectivos vulnerables en materia de vivenda.

Apoio en subministros básicos

Outro dos eixes nos que afondar o novo paquete de medidas ten que ver con garantir os subministros básicos a máis fogares. Así, amplíase o colectivo de potenciais perceptores do bono social eléctrico, ao que poderán acollerse de forma excepcional as persoas que se viron afectadas por medidas de regulación de emprego das súas empresas ou, no caso de autónomos, cesar a súa actividade ou visto reducidos os seus ingresos en máis dun 75%.

Ademais, nun contexto no que, por unha maior permanencia no fogar derivada das medidas de contención e polo desenvolvemento no mesmo de actividades profesionais que, normalmente, realízanse fóra da vivenda habitual, establécense medidas para garantir a continuidade dos subministros enerxéticos e de auga no fogar, prohibíndose a súa suspensión por motivos distintos á seguridade do fornezo.

Novas axudas sociais

Seguindo coa idea trasladada polo Goberno de non deixar a ninguén atrás nesta crise, establécense novas prestacións para colectivos que non tiñan dereito ás mesmas.

Créase un subsidio extraordinario temporal para empregadas do fogar que vexan a súa xornada reducida ou o seu contrato extinguido como consecuencia do COVID-19. O importe desta prestación, que ten carácter retroactivo si a causa é a actual crise sanitaria, será o equivalente a un 70% da base reguladora da empregada. Será compatible co mantemento doutras actividades, sen que, nese caso, a suma de retribucións poida exceder o importe do Salario Mínimo Interprofesional.

Así mesmo, establécese que as persoas que tivesen un contrato temporal de duración de polo menos dous meses que se extinguiu trala declaración do estado de alarma e que non alcancen o período de cotización mínimo para percibir unha prestación por desemprego poden percibir un subsidio extraordinario equivalente ao 80% do importe mensual do Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples (Iprem), establecendo requisitos de acceso en función da situación de rendas do fogar familiar.

Outras medidas de apoio ás persoas

Para aliviar as necesidades de liquidez dos cidadáns, amplíanse os supostos nos que se poden rescatar as achegas realizadas a plans de pensións, de forma que poderán recorrer ás mesmas as persoas que estean inmersas nun expediente de regulación temporal de emprego e os autónomos que cesen a súa actividade como consecuencia dos efectos do COVID-19

Adóptanse diferentes medidas de protección ao consumidor nos contratos de compravenda de bens e de prestación de servizos, sexan ou non de tracto sucesivo, cuxa execución sexa imposible como consecuencia da aplicación das medidas adoptadas na declaración do estado de alarma. Nestes casos, os consumidores poderán exercer o dereito a resolver o contrato durante un prazo de 14 días.

Nos contratos de tracto sucesivo, paralizarase o cobro de novas cotas ata que o servizo poida volver prestarse con normalidade, sen que isto supoña a rescisión do contrato.

En canto a servizos prestados por varios provedores, caso, por exemplo, das viaxes combinadas, o consumidor poderá optar por solicitar o reembolso ou facer uso do bono que lle entregará o organizador ou, no seu caso, o minorista. Devandito bono poderao utilizar no prazo dun ano desde a conclusión do estado de alarma. En caso de non utilizarse durante ese período, o consumidor poderá exercer o dereito de reembolso

No ámbito do sector de telecomunicacións, a norma matiza que a suspensión da potabilidade só afecta a aquelas operacións nas que exista necesidade dos usuarios de desprazarse fisicamente a tendas ou de que se realicen intervencións físicas no seu domicilio, excepto en casos de forza maior

Ademais, e para evitar que o consumidor póidase ver prexudicado pola suspensión das operacións de portabilidade, establécese que os usuarios non poidan ver as súas tarifas incrementadas durante o tempo en que non poidan solicitar un cambio de compañía.

Finalmente, nun contexto no que as actividades de lecer están moi afectadas polas medidas de contención derivadas do estado de alarma, tamén se establecen limitacións na publicidade e nas actividades de promoción de determinadas actividades de xogo online.

Apoio ao tecido produtivo

Co fin de aliviar a situación financeira de empresas e autónomos afectados pola actual crise, se habilita á Tesourería Xeral da Seguridade Social a conceder de forma excepcional moratorias no pago das cotizacións sociais.

No caso dos autónomos, establécese que os que sexan beneficiarios da prestación por cese de actividade poderán abonar fóra de prazo e sen recargo as cotizacións do mes de marzo correspondentes aos días previos á declaración do estado de alarma.

Permítese que empresas e autónomos que non teñan en vigor adiamentos de pago de débedas coa Seguridade Social poidan solicitar ata o 30 de xuño de 2020 o adiamento do pago das débedas que deban ingresar entre abril e xuño de 2020 sen que se aplique ningún interese.

Para o acceso á prestación extraordinaria por cese de actividade, adáptase a norma para contemplar a situación de determinados colectivos que teñen un alto grado de estacionalidade, como o agrario, o da cultura, os vinculados a acontecementos como a Semana Santa ou outros.

Facilítase, así mesmo, a realización de todos os trámites relativos a adiamentos no pago de débedas, moratorias ou devolucións de ingresos indebidos a través do Sistema REDE de comunicación electrónica.

Ademais, establécense diferentes medidas para que os autónomos e as empresas que se viron afectados polo COVID-19 poidan flexibilizar o pago de subministros básicos como a luz, a auga ou o gas, chegando ata á posibilidade de suspender o seu pago. As cantidades debidas abonaranse como máximo nos seis meses seguintes á finalización do estado de alarma.

A norma establece tamén unha serie de medidas que, igual que en reais decretos-lei pasados, perseguen preservar ao máximo o emprego. Neste sentido, adáptanse os compromisos de mantemento do emprego durante o prazo de seis meses fixados no RDL 8/2020 ás particularidades de determinados sectores, en particular as vinculadas ao mundo da cultura, atendendo á súa variabilidade e aliñamento con eventos concretos.

Tamén se flexibilizan os procedementos das convocatorias de préstamos ou axudas da Secretaría Xeral de Industria e da Pyme. Neste sentido, as garantías para novos préstamos en proceso de resolución poderán presentarse unha vez finalice o estado de alarma.

Así mesmo, poderanse solicitar modificacións nos cadros de amortización de préstamos xa concedidos a proxectos industriais. Establécense criterios de graduación no cumprimento de programas financiados pola citada Secretaría Xeral?

Amplíase en 60 millóns de euros a dotación para CERSA (Compañía Española de Reafianzamiento), co fin de que poida avalar un maior número de operacións.

Se habilita ao ICEX para a devolución ás empresas que haxan incorrido en gastos non recuperables polas cotas pagas para a participación en feiras ou outras actividades de promoción internacional que sexan convocadas pola institución e víronse canceladas, aprazadas ou afectadas polo COVID-19.

Suspéndese, durante un período dun ano e sen necesidade de solicitude previa, o pago de intereses e amortizacións dos créditos concedidos pola Secretaría de Estado de Turismo

Inclúese ao CDTI entre os organismos que poderán axilizar as axudas e achegas ao sector empresarial, co fin de fomentar a innovación na loita contra a pandemia, así como garantir o adecuado funcionamento do tecido empresarial. Permitirase así tanto o rápido financiamento de prototipos como poder dispoñer a industrialización de produtos sanitarios considerados de urxencia.

Doutra banda, introdúcese flexibilidade na comercialización de combustibles, dado o descenso do consumo e a menor rotación dos tanques de almacenamento sobre o previsto, de forma que se permite atrasar a data de inicio de comercialización de gasolinas con especificación estival, podéndose vender ata o 30 de xuño de 2020 gasolinas cuxa presión de vapor e destilado presente uns límites comprendidos entre o límite mínimo de verán e o máximo de inverno.

E amplíase en dous meses desde a finalización do estado de alarma os permisos de acceso e conexión ás redes eléctricas establecidos na Lei 24/2013 do Sector Eléctrico, co fin de dar seguridade xurídica aos promotores de proxectos de xeración eléctrica, dos que dependen cuantiosas investimentos imprescindibles para o cumprimento dos obxectivos de penetración de novas renovables.

Outras medidas

O Real Decreto-lei permite que os empregados públicos, sen modificación das súas circunstancias laborais, poidan realizar tarefas distintas ás do seu posto de traballo e apoiar voluntariamente aquelas áreas e actividades de carácter sanitario, sociosanitario, de emprego, para a protección de colectivos vulnerables e aqueloutras que requiran un reforzo en materia de persoal como consecuencia da situación provocada polo COVID-19.

Do mesmo xeito, se habilita a que o persoal sanitario xubilado poida retornar ao traballo, compatibilizando a súa actividade coa percepción da súa pensión.

Doutra banda, permítese que os ingresos derivados dela cotización por formación profesional poidan aplicarse ao financiamento de calquera das prestacións e accións do sistema de protección por desemprego, incluíndo, deste xeito, finalidades máis amplas que a mera formación.

Dadas as actuais circunstancias, concédese ás fundacións bancarias que tivesen un plan de desinversión xa aprobado polo Banco de España ampliar ata en dous anos o prazo co que contasen. En caso de optarse por esta ampliación, deberase dotar un fondo de reserva cunha dotación anual de, polo menos, o 50% de impórtelos recibidos da entidade de crédito da que sexan accionistas en concepto de dividendo.

En materia de investimento, adóptase unha norma de carácter macroprudencial, habilitando á Comisión Nacional do Mercado de Valores para modificar os requisitos aplicables ás sociedades xestoras de institucións de investimento colectivo.

Fonte: https://www.lamoncloa.gob.es/.

Intervención de María Jesús Montero: No twitter da Presidencia.

Intervencións de Pablo Iglesias: No twitter de Presidencia.

Intervención de Nadia Calviño: No twitter da Presidencia.tps://twitter.com/desdelamoncloa/status/1245031099073323008?s=20
https://twitter.com/desdelamoncloa/status/1245031099073323008?s=20
https://twitter.com/desdelamoncloa/status/1245031099073323008?s=20---